4.12.2010

Bulmak



bulmak için önce aramak gerek
tıpkı bir fıkrada anlatıldığı gibi
Tanrım bana çok para ver, diye yalvaran bir adama
önce git bir bilet al diyen Tanrı'nın öfflediğini düşündünüz mü hiç
oysa bizler en ufacık olaylara bile bir tahammülsüzlükle yaklaşırız
bazen düşünüyorum da, herşeye sabırla yaklaşan insanlar vardır ya
Tanrı kaçıyor herhalde onların içine
bayılıyorum böyle insanlara
sesleri yükselmiyor, sinirleri gerilmiyor, tansiyonları çıkmıyor
yüzlerinde bir gülümseme cevap veriyorlar sana
önce git bir bilet al

***
ayak direten o küçük çocuktan bahsettiğimi hatırlıyorsunuz değil mi
o çocuktum ben de
bazen gördüğümün doğruluğuna inandırmak için kendimi nasıl da ayak diretirdim
sonunda gördüğüm doğru çıkardı, bazen
ne mi olurdu
direten o küçük çocuk mutlu olurdu
ne geçici bir hevesti o anda gülümsemek
gülümseyen yüzün ardına gizlenen yürek acırdı
böyle birşeydi haklı çıkmak
ne oldu derim kendime, ne oldu, gördüğünün gerçek olması sende neyi değiştirdi
yüreğini acıtmaktan başka ne faydası oldu sana haklı çıkmanın
ya haklı çıkmasaydın
kızıp duracaktın bu durumda da kendine
ama ah zihin
sen ne menem birşeysin
evet, seninle uğraşıyorum
uğraşıyorum ki anlayasın
ben efendinim
beni yönetmekten vazgeç

tahmin etmesi zor bir kabullenmedir bu zihin için
onu yok saymak
yaşamak demektir
zihin yaşamanızı istemez
o acı çekmenizi
geçici heveslerle mutlu olmanızı
kendinizi meşgül edecek gereksiz ayrıntılarda boğulmanızı ister

***
bulmak için önce aramak gerek dedin de şimdi ne anlattın derseniz
o küçük çocuğu arıyorum ben
ayak direten o küçük çocuğa iki çift lafım var
işin değilse burnunu sokma
sümüklü sümüklü dolaşırsın etrafta diyeceğim de
korkusundan kaçtı saklandı galiba
ya da anladı kabahatini
göreceğiz bakalım
kabahatini anladıysa gülümseyerek gelir yanıma
yok saklandıysa
zaten gene ve yine sürünerek döner bana
şimdi bekleme zamanı

***
aradığımı bilsin diye yazdım bu satırları Ona
zihnimin sesini yüreğimdeki ile yer değiştirmenin bir yolunu arıyorum
o yolun o küçük çocuğun ayak direten inadından geçtiğini biliyorum


.

4 yorum:

Pilli Petro dedi ki...

ah şu koçlar :))

novella / विश्व dedi ki...

ayak direten çocuk mu tanıdık geldi yoksa pillim :)

cem dedi ki...

ya bileti alacak para da yoksa!

ve

zihninin efendisi olduğunu mu düşünüyorsun?

novella / विश्व dedi ki...

:)) ee o zaman yapacak pek de bir şey kalmıyor geriye değil mi? ama eminim Tanrı o zaman başka bir cevap verirdi. Fıkradaki adamın bilet alacak kadar parası var demek ki :)

oy oy gereksiz şu soruna onlarca sayfa yazabilecek potansiyelim var aslında ama şunu demekle yetineyim. zihnimin sesini susturmak istiyorum. kafamın içinde sürekli dolanan geçmişe dair keşkeleri ve geleceği dair acabaları bağımsız bir şimdim olsun istiyorum.

henüz beceremedim, henüz o çok ama çok geveze :)